“Töötame igapäevaselt selle nimel, et 2024. aasta lõpuks oleks kõigil Eesti inimestel võimalus riigiportaalist eesti.ee tuttavaid teenuseid mugavalt Eesti äpist kasutada. Koostöö minikonkursi võitnud Net Groupiga on tööde vastuvõtmisega lõppenud ning hakkame nüüd tegelema rakenduse turvatestimisega. Sügisest on kõigil huvilistel võimalik Eesti.ee äppi ka ise testida ning arendustiimile tagasisidet anda,” selgitas RIA personaalriigi osakonna juhataja Kai Kallas mobiilirakenduse arendamise edasist plaani.
Kallase sõnul valmib sellel aastal Eesti.ee mobiilirakendusse orienteeruvalt 50 teenust, millele aja jooksul hakkab teenuseid pidevalt lisanduma, näiteks on plaanis järgmisel aastal keskenduda ettevõtjatele suunatud teenustele. “Kasutajate jaoks on praktilisemad äpis kasutatavad teenused näiteks ohuteavitused, andmejälgija ja nõusolukuteenus, ravimite retseptid, riikliku postkasti teavitused ning heakorraprobleemidest teavitamine, ” ütles Kallas. Eesti äpp on riigiportaal eesti.ee täiendav esitluskiht igaühe mobiilis, mis võimaldab ühest kohast leida kõik olulisemad riigi teenused.
Koostöös Päästeametiga lisatakse äppi ohuteavituse funktsioon, mille abil saab inimene vajadusel ülikiiresti infot tema elu ja tervist või riigi julgeolekut ohustava olukorra kohta. Päästeameti peadirektori asetäitja Martin Lambingu sõnul on kriitiliselt tähtis, et info paljusid inimesi puudutava akuutse ohu kohta jõuaks inimesteni väga kiiresti ning usaldusväärse kanali kaudu. “Ohuteavituse integreerimine Eesti.ee äppi tagabki tulevikus usaldusväärse ja laia kasutusega infokanali, mille toel saab kriisiolukorras inimesi kiiresti teavitada ja juhendada,” märkis Lambing.
Hetkel kasutab riik kiire ohuteavituskanalina eelkõige EE-ALARMi ehk ohualapõhist SMS-teavitust. Ohualal viibivatele inimestele saadetakse kiire lühiinfo, kui elanikud on ohus näiteks seoses suure põlenguga, ohtlike gaaside leviku, joogiveereostumise või rünnakuga. Vahetust ohust teada andmiseks paigaldavad Päästeamet koostöös SMITiga sellel aastal sireenipostid, mis katavad 22 asulat. Samuti kasutab riik ohuinfo info edastamiseks meediakanalite abi, sotsiaalmeedia- ja muid digikanaleid.
Arendustöid maksumusega 800 000 teostanud äri- ja tarkvaraarendusettevõte Net Group juhi Priit Kongo sõnul on töö riikliku mobiilirakenduse kallal olnud huvitav, ent samas ka väljakutsuv. „Kuna riigiäpp on mõeldud kasutamiseks igale Eesti inimesele, siis kogu tiim tajus selle arenduse unikaalsust ning panustati kõvasti, et tuua Eesti riik oma inimestele veelgi lähemale ning et kõik teenused ei oleks mitte ainult mobiilirakenduses mugavalt kättesaadavad, vaid töötaksid kasutajasõbralikult ja laitmatult,“ ütles Kongo. Ta lisas, et tänu sujuvale ja sisukale partnerlusele riikliku mobiilirakenduse tellija RIA-ga valmisid arendustööd kokkulepitud ajaks viperusteta.
Sügisel on kõigil huvilistel võimalus Eesti.ee mobiilirakendust testida. Selleks saab testija kasutada mobiilirakenduse vahendusel pakutavaid teenuseid ja anda tagasisidet teenuste kasutajamugavuse kohta. Testijate tagasiside põhjal hindame kontseptsiooni rakendatavust ja teeme järeldusi mobiilirakenduse kasutajamugavuse parandamiseks. Lisainfot testimise kohta jagame sügise alguses.
Eesti.ee mobiilirakendusse arendatav isikusamasuse tõendamise lahendus vajab isikut tõendavate dokumentide seaduse muudatuste vastuvõtmist ning jõustumist ja mahukat tehnilist koostööd Eesti riigiasutuste vahel. Isikusamasuse tõendamine võetakse riigiäpis kasutusele niipea kui selleks on olemas tehnilised ja juriidilised võimalused.
RIA on riiklik kompetentsikeskus, kes kujundab ja kindlustab Eesti digiühiskonna alustalasid: arendame ja haldame digiriigi keskseid tehnoloogilisi platvorme ning tagame riigi küberturvalisuse.