Tere tulemast itfoorum.ee portaali!

Tere tulemast meie foorumitele, mis on ühendab endas toredaid inimesi, ideid ja põnevust. Palun registreeruge, kui soovite osaleda.

Liitumiseks meiega on teil mitmeid võimalusi, võite luua konto või liituda mõne sotsiaalmeedia kontoga.

Loo konto

Postkontori IT sisering ja Horisondi skandaali sütitanud tarkvaraotsus

Collapse
X
 
  • Aeg
  • Show
Puhasta kõik
uued postitused
  • Maku
    IT huviline
    • Apr 2023
    • 60

    Postkontori IT sisering ja Horisondi skandaali sütitanud tarkvaraotsus




    Kuna postkontor vahetab välja oma vastuolulise Horizon tarkvara, kirjeldab endine Post Office'i IT-juht mineviku hukatuslikke vigu

    1 — 1990. aastate lõpus vallandasid postkontori kahe fraktsiooni vahelise lahingu tulemused IT-probleemid, mis koos korporatiivsete kuritegudega viisid tänapäeva Horisondi skandaalini.

    ・Kui hetke postkontori automatiseerimisprojektis saab tuvastada viimase kahe aastakümne tohutute tõrgete vallandajana, oli see otsus tagasi lükata väljakujunenud jaemüügitarkvarapakett ja alustada nullist, ütles endine Postkontori juht Rupert. Lloyd Thomas.

    ・Thomas töötas 27 aastat postkontoris, kusjuures viimane aasta valis tarnijat, kes pakkus projekti Horizon elektroonilist müügipunkti (Epos) süsteemi.

    ・Tuhandete filiaalide automatiseerimise leping oli juba kokku lepitud Briti tehnoloogiaettevõttega ICL, mille hiljem Fujitsu võttis üle, kui valitud tarnijat, kuid Epos tarkvara osas ootas ees veel oluline otsus: kas postkontor kasutab väljakujunenud proovitud ja testitud pakett juba turul või ehitaks see nullist üles?

    2 — Postimaja sees oli kaks vastandlikku gruppi. Lloyd Thomas nõudis koos teistega kaubanduslikult kättesaadava jaemüügisüsteemi kasutuselevõttu.

    "Põhiprobleem oli selles, kas me kasutame mõnda pakendatud tarkvara, mida oli mujal kasutatud, või kirjutame selle nullist? Olin kindlalt pakitud tarkvara leeris,” rääkis ta Computer Weeklyle.

    ・Lloyd Thomas ütles, et meeskonnal oli edukas kogemus kommertstarkvara juurutamisel pärast seda, kui tema otsus minna üle SAP Financialsile oli edukas. „Võitlesin head võitlust, kui nad tahtsid pearaamatuid välja vahetada, ja võitsin SAP-i juurutamise. Sellel oli palju eeliseid,” sõnas ta.

    ・Lloyd Thomas ütles, et soovib sama lähenemist Epose süsteemile. "Istusin koosolekul pärast kohtumist ja ütlesin: "Ei ole eritellimusel, ei ole eritellimusel, jätke see rahule, sest kui hakkate seda segama, ei saa te loota tarnijalt tulevatele tarkvarauuendustele."

    ・ICL-ile kuulus jaemüügisüsteem, mida tuntakse nime all GlobalSTORE. "Tahate toetuda tarnija tarkvarauuendustele ja installida need puhtalt. Kui te süsteemi segate, ei saa te seda teha," ütles ta.

    ・Lloyd Thomas ütles, et debatt "tootmise vastu ostmine" kestis märtsist 1996 kuni septembrini 1996, mil tema meeskond kaotas lahingu ja postkontor valis eritellimusel loodud süsteemi, mis kasutas Escheri vahevara, tuntud kui Riposte. Ta lisas, et mittetehnilised postkontori juhid lükkasid sisseostu lähenemisviisi tagasi.

    ・Lloyd Thomas ütles, et tal on kohutavad kahtlused. "See oli sarnane hasartmängudega," ütles ta Computer Weeklyle.

    3 — 2022. aasta lõpus kuulis Post Office Horizon IT Inquiry, et ka meeskonnad, kelle ülesandeks oli Epose tarkvara kirjutamine, ei olnud oma tööga valmis.

    "Ma ei osalenud kellegi süüdistuste esitamises, kuid töötasin seal ja tunnen end selle pärast kohutavalt," ütles ta. "Ma ei ole huvitatud vanade lahingute vastu võitlemisest, ma tahan lihtsalt ohvreid aidata" Rupert Lloyd Thomas, postkontori veteran

    ・Tarkvaraarendaja David McDonnelli sõnul peeti neid isegi Fujitsu/ICL UK "hoone naljaks", kes ütles päringule, et kui tema saabus, oli Epose arendusmeeskond "nagu metsik lääs" ja "ilma standarditeta, reeglite ja disaini puudumine”.

    ・Horizoni Epose arenduse probleemide uurimiseks loodud töörühm teatas, et koodi kirjutajatel "ei olnud arusaamist elementaarsest matemaatikast ega programmeerimise põhireeglitest".

    ・Lloyd Thomas, kes lahkus postkontorist 2001. aastal pärast enam kui veerand sajandit, räägib oma osaluse tõttu tarnija valikul. "Ma ei osalenud kellegi süüdistuste esitamises, kuid töötasin seal ja tunnen end selle pärast kohutavalt," ütles ta. "Ma ei ole huvitatud vanade lahingute vastu võitlemisest, tahan lihtsalt ohvreid aidata."

    4 — Halb IT-otsuste tegemine mängis Horizoni katastroofis olulist rolli ja Lloyd Thomas ütles, et suur osa sellest tulenes sellest, kui "taganenud" postkontor IT-valdkonnas oli.

    ・Relvastatud Durhami ülikoolist geograafia, ajaloo ja poliitika erialal, liitus ta postkontoriga 1974. aastal, otse ülikooli lõpetades.

    ・Lloyd Thomas asus tööle turundusosakonnas. Sel ajal teadis ta arvutitest vähe. "Ülikooli ajal teadsin arvutitööst ainult seda, mida mõned mu sõbrad õppisid," ütles ta.

    ・1970. aastate lõpus läks Lloyd Thomas üle tegevdirektori ametisse, kus puutus esimest korda kokku tekstitöötlusega. „Sukeldusin tekstitöötlusse ja mõtlesin, et peaksin tõesti sellesse vagunisse astuma. Sealt avastasin kiiresti, et postkontoris ei teadnud arvutist suurt midagi,“ ütles ta.

    ・1980. aasta paiku tegevdirektori ametist lahkudes lepiti kokku, et Lloyd Thomas veedab aega ICL-iga, postkontori IT-teenuse pakkujaga.

    "Üks põhjusi, miks nad tahtsid mind ICL-i saata, on see, et neil polnud kedagi, kes oleks arvutist palju teadnud. Mõte oli, et nad panevad selle noore ICL-i minema ja tulevad tagasi teadmistega,” sõnas ta. Kuid ta tundis, et tema jõupingutused ei toonud mingit kasu ja see oli postkontori juhtide jaoks ainult kasti märgistamine.

    „Kirjutasin oma kuue kuu kohta ICLis pika raporti ja nad patsutasid mulle õlale, kuid see tundus olevat lihtsalt akadeemiline harjutus, millel polnud praktilist rakendust. Tundus, nagu oleksin olnud kolledžis ega saanud neile aru, et võin öelda midagi kasulikku,” rääkis ta.

    5 — Lloyd Thomas, kes veetis aega välismaal töötades Briti Post Office Consultancy's, mis pakkus teenuseid teiste riikide postkontoritele, kirjeldas samuti väliskonsultantidele kulutamise ja "igaveste pilootskeemide" korraldamise kultuuri.

    ・„Postkontorile meeldis konsultantide palkamine – raha, mida nad neile kulutavad, lööks su peast läbi. Nad ei kuulaks kunagi oma eksperte. Nad armastasid ka katsumusi ja pidasid neid alatiseks. Nad jätkasid ja jätkasid ja ei jõudnud tõsise järelduseni.

    ・Ta kirjeldas elektroonilise rahaülekannete müügipunktide süsteemi katsetamist Southamptoni filiaalide vahel, mis oli "inimesi lummav".

    ・Samuti oli automatiseerimisprojekt nelja erineva piloodiga, mis töötas nelja tarnijaga: ICL, Burroughs, Philips ja NCR.

    ・Ta ütles, et osa sõltuvusest väliskonsultantidest tulenes sellest, et nende sõrmed põletati minevikus. Toimus katastroofe, sealhulgas 1990. aastatel tuntud Thamesi oru piloot.

    ・"Nad kulutasid 1980. aastate lõpus fantastilise summa, palju miljoneid, Farnborough IT-keskusega ühendatud võrgusüsteemi pilootprojektile, millel oli riistvara," ütles Lloyd Thomas. "Aga see oli kalkun. See oli nii kallis. Tehingu hind oli täiesti jätkusuutmatu ja kogu asi tühistati.

    6 — 1990. aastateks oli Horizon idee ja Lloyd Thomase sõnul oli vahepealne etapp, kus alates 1992. aastast kasutas enam kui 1000 postkontori alamkontorit Capture'i tarkvarasüsteemi, mis arvutiseeris raamatupidamise ja Ecco+ tarkvara Crown filiaalides. samal eesmärgil.

    ・Ta ütles, et mõlemal süsteemil on tõsiseid puudusi.

    ・“Ecco+ oli krooniliselt ebausaldusväärne, odav ja vastik süsteem. Mul oli palju tegemist selle süsteemi parandamisega.

    ・Ta ütles, et Ecco+ puhul on „päästav arm” see, kui viga on ilmne ja kasutajad teavad sellest, selle asemel, et olla šokeeritud, kui numbrid ei summeeru, ja süüdistada puudujääkides.

    ・Sama ei saa öelda Capture süsteemi ega Horizon süsteemi kohta pärast selle kasutuselevõttu 1999. aastal.​​

    ​7 — Alates ITV draama ja dokumentaalfilmi eetrisse saatmisest Post Office Horizoni skandaalist on endised allpostijuhid, kes kandsid Horizon Capture'i eelset süsteemi kasutades seletamatuid kaotusi. Mõned said kohtu alla ja teised olid sunnitud hüvitama seletamatuid kahjusid.

    ・Postkontor teatas, et uurib juhtumeid. "Oleme eriti mures süüdistuse esitamise süüdistuste pärast ja uurime seda koos kõigi Capture'i kohta saadaolevate faktidega, sealhulgas sellega, kas puudujäägid võisid olla põhjustatud selle tarkvara tõrgetest, ja võimalikke mõjusid, kui jah," öeldakse avalduses. .

    ・1990. aastatel külastas Lloyd Thomas postkontorite eest vastutava rolli ajal Crown Post Office'i filiaali Lääne-Londonis, kust leidis arhiivikapi, kus oli sadu diskette. "Kui ma küsisin, milleks need mõeldud on, öeldi mulle, et nad kukkusid alla, nii et nad ei kasuta neid enam," ütles ta.

    ・"Tulin tagasi Londonisse ja ma ei suutnud kedagi huvitada. Nad ütleksid: "Me saame selle uue süsteemi nimega Horizon. Miks peaksime kulutama raha oma vana süsteemi parandamiseks?”

    ・Computer Weekly paljastas skandaali esmakordselt 2009. aastal, paljastades seitsme allpostijuhi lood ja probleemid, mis neil Horizon süsteemi tõttu tekkisid. Allpostijuhid anti kohtu alla, vangistati, vallandati ja neilt loodeti korvata fantoompuudused, mis hiljem selgusid olevat põhjustatud arvutiveadest (vt allpool Arvuti iganädalaste artiklite ajakava).



    https://www.computerweekly.com/news/...orizon-scandal
Töötlen...